07 feb Goed influencer marketing onderzoek zorgt voor een effectieve campagne
Gebruik maken van influencer marketing begint met het bepalen van de juiste strategie. Als je dit niet doet dan kun je de plank nog wel eens flink misslaan. Je wilt vast niet een bedrag van misschien wel duizenden euro’s of meer investeren en er dan na afloop van een campagne achter komen dat het eigenlijk allemaal net wat anders had gemoeten. Als je zelf geen ervaring hebt met het inzetten van een influencer, neem dan een ervaren influencer marketing agency zoals Juulr.com in de arm die dit proces voor je kan begeleiden.
Vind een marketing influencer die past bij je imago
Het is belangrijk dat je bij het zoeken naar een influencer niet zomaar met de eerste de beste in zee gaat. Ook dit is een kwestie van degelijk influencer marketing onderzoek. De blogger of vlogger moet wel bij het product passen wat je wilt promoten. Nu zal een ervaren influencer zelf ook wel weten in te schatten of een product wel of niet past. Een bekende modevlogger zal waarschijnlijk geen confectiemode willen promoten en een vlogger die bekend staat om zijn milieubewustzijn zal je niet snel kunnen strikken om een rondje in een dure sportwagen te rijden. Maar niet alleen de geloofwaardigheid van de vlogger of blogger staat op het spel, ook die van jouw bedrijf en het product dat je wilt aanprijzen.
Continuïteit is belangrijk
Als je eenmaal een vlogger of blogger hebt gevonden die zich aan jouw merk of bedrijfsnaam wil koppelen dan is het belangrijk dat hier enige continuïteit in zit. Een vlogger die één keer jouw speciale koffie drinkt zal niet echt indruk maken, tenzij het wel een heel bekend persoon is. Maar als deze vlogger zijn volgende vlogs maakt terwijl er een kop koffie op tafel staat en ergens in de hoek een verpakking met jouw merknaam dan wordt het al een stukje geloofwaardiger. Ook je product in verschillende hoedanigheden laten verschijnen in vlogs is effectief. Een vlogger die altijd jouw shirts draagt of die in jouw merk autorijdt of die altijd bij jouwtankstation komt tanken schept vertrouwen. Want als de vlogger dat altijd doet dan zal het product wel in orde zijn.
Een gedegen influencer marketing campagne
Onderzoek doen voordat je een influencer inzet is zeker aan te raden. De effectiviteit wordt daarmee aanzienlijk vergroot. Als je je eerst gedegen verdiept in het fenomeen marketing influencing zal je ook sneller begrijpen wat hierbij belangrijk is. Als je pas bent gestart met je bedrijf, pas dan op voor bedrijven die je benaderen met het aanbod je merknaam in de markt te zetten. Ga niet zomaar met zo’n bedrijf in zee maar laat je zeker goed voorlichten. Een bureau moet kunnen waarmaken waar het voor staat in plaats van alleen maar facturen sturen met vage omschrijvingen. Vergelijken van bureaus is daarbij ook erg belangrijk. Goed onderzoek alvorens de influencer marketing outreach wordt gefaciliteerd is daarbij van essentieel belang.
Geen reactie's